Serwis rowerowy Harklowa

Zyg Zak serwis rowerowy w Harklowej przy velo Dunajec, velo Czorsztyn zaprasza Państwa do skorzystania ze swej oferty:

UWAGA ! W związku z kończącym się sezonem informujemy ze nasz punkt w Harklowej będzie czynny tylko w weekendy tj. 18,19 i 25,26 września w godzinach 10:00-18-00.

Serwis rowerowy
Rowery górskie, trekkingowe, elektryczne, dziecięce
od 20 zł
Części i akcesoria
Dętki, łańcuchy, linki i klocki hamulcowe
od 25 zł
Regulacje, naprawy
Drobne usterki
od 10 zł

 


Serwis rowerowy w Harklowej

Zyg Zak serwis rowerowy w Harklowej przy velo Dunajec, velo Czorsztyn zaprasza Państwa do skorzystania ze swej oferty: wymiana dętki, regulacja hamulców, przerzutek, ciśnienia powietrza w oponach, naprawa łańcucha, usterki techniczne, centrowanie kół, itp.
Zapraszamy do skorzystania z naszego serwisu rowerowego w Harklowej na velo Dunajec, velo Czorsztyn gdy przytrafi Ci się awaria roweru w czasie wycieczki lub gdy chcesz przeglądnąć go przed trasą.
Całą listę usług jaka świadczymy wraz z cenami możesz przeglądnąć na naszej stronie w zakładce / cennik serwis sportowy / cennik serwis rowerowy.

 Warto wiedzieć

Łańcuch to jeden z tych elementów w rowerze, który regularnie potrzebuje naszej uwagi. Trzeba go smarować, czego niejako skutkiem ubocznym, jest łapanie przez niego brudu (w mniejszym lub większym stopniu). Jego czyszczenie, smarowanie oraz wymiana na czas sprawią, że będziemy mogli przejeżdżać kolejne kilometry z przyjemnością i bez problemów technicznych.

Zmiana przełożeń jest podstawową zasadą, by nie zmieniać biegów w czasie, gdy bardzo mocno naciskasz na pedały. Lepiej troszeczkę odpuścić i dopiero zmieniać bieg, wtedy na łańcuch i zębatki będzie działać mniejsza siła, niż podczas intensywnego pedałowania.

Druga sprawa to przewidywanie. Zwłaszcza jeżeli przed sobą zobaczysz wzniesienie. Zmienianie przełożeń z twardych na miękkie, podczas jazdy pod stromą górę, też bardzo mocno daje w kość napędowi. Do podjeżdżania najlepiej przygotuj się chwilę wcześniej i powoli redukuj przełożenia, zanim jeszcze zaczniesz się wspinać. Jechanie na najtwardszych przełożeniach “na maksa, jak tylko daleko się da”, a potem nagłe przerzucanie na lekkie przełożenie, to nie jest dobry pomysł.

Podobnie ma się sytuacja podczas dojeżdżania do skrzyżowań. Jeśli dojedziesz na zbyt twardym przełożeniu, potem przy ruszaniu nie tylko będzie Ci ciężko, ale ciężko będzie również napędowi. Najlepiej przewidzieć taką sytuację i zredukować bieg do takiego, by potem móc płynnie i lekko ruszyć ze skrzyżowania.

Sytuacja ta nie dotyczy rowerów z piastą planetarną (tzw. przerzutką w tylnym kole). Tam nie tylko łańcuch się nie krzyżuje, bo pracuje cały czas w linii prostej, ale w tego typu przerzutkach możemy zmieniać biegi także na postoju.